"Μπλόκο" στις μεταβιβάσεις ακινήτων από τις τράπεζες βάζουν τα βαριά πρόστιμα για τα αυθαίρετα

Posted in Blog

zforolΕξαίρεσή τους από τα πρόστιμα για την μη τακτοποίηση αυθαιρέτων που ισχύουν από την 1η Οκτωβρίου, θα ζητήσουν επισήμως από το Υπουργείο Περιβάλλοντος οι τράπεζες.  
 
Τόσο η Ελληνική Ένωση Τραπεζών όσο και η Ένωση Εταιρειών Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις έστειλαν επιστολές στον υπουργό Περιβάλλοντος, Κωστή Χατζηδάκη, ζητώντας να υπάρξει ειδική πρόβλεψη ώστε η ισχύς του νέου καθεστώτος για την τακτοποίηση αυθαιρέτων να μην μπλοκάρει τις μεταβιβάσεις ακινήτων, πλήττοντας τους στόχους για τη μείωση των κόκκινων δανείων. 

1.698.641 αυθαίρετα έχουν δηλωθεί από το 2011

Posted in Blog

aftheretoΤo 1,69 εκατομμύριo έφθασαν οι πολεοδομικές αυθαιρεσίες που δηλώθηκαν στο κράτος από το 2011. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Περιβάλλοντος, ο Σεπτέμβριος ήταν «ο μήνας των ρεκόρ» για τη διαδικασία, καθώς καταβλήθηκαν περισσότερες από 160.000 παράβολα. Η λήξη της προθεσμίας όμως σήμανε και την οριστική απόρριψη 176.000 αιτήσεων που εκκρεμούσαν στο αρχικό στάδιο της διαδικασίας από το 2013-2017.

Οδηγίες για την άδεια λειτουργίας καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος

Posted in Blog

z12Με τον Ν. 4442/2016 ( ΦΕΚ 230Α 07-12-2016 ) και την Υπουργική Απόφαση Υ.Α. Αριθμ. Οικ. 16228/2017 ( ΦΕΚ 1723/Β 18-05-2017 ) αλλάζει και εκσυγχρονίζεται ο τρόπος έκδοσης για μία άδεια λειτουργίας Καταστημάτων Υγειονομικού Ενδιαφέροντος.
Στην ουσία ο επιχειρηματίας γνωστοποιεί ( γι’ αυτό και πλέον δεν υπάρχει ο όρος άδεια λειτουργίας, αλλά Γνωστοποίηση Λειτουργίας ) την δραστηριότητα του στην Αδειοδοτούσα Αρχή ( Δήμος ), έχει την υποχρέωση να πληροί όλους τους όρους της κείμενης  πολεοδομικής , υγειονομικής και πυροσβεστικής νομοθεσίας, ενώ ελέγχεται εκ των υστέρων για το αν όντως τους πληροί.

Εξοικονομώ-Αυτονομώ: Αναγκαία η επανεξέταση ημερομηνίας έναρξης & η τροποποίηση του Buildingcert

Posted in Blog

energepith1Την αναγκαιότητα επανεξέτασης της ημερομηνίας έναρξης υποβολής αιτήσεων στο επερχόμενο πρόγραμμα "Εξοικονομώ-Αυτονομώ για ένα Έξυπνο Σπίτι" καθώς και μια σειρά ακόμα αλλαγών, αιτήθηκε με επιστολή του προς το ΥΠΕΝ η Νομαρχιακή Επιτροπή του ΤΕΕ Τρικάλων.

Που θα γίνουν οι νέες οδικές σήραγγες της Αθήνας

Posted in Blog

tempiΜε επίκεντρο τα νότια προάστια της Αθήνας και τις μεγάλες αναπλάσεις που γίνονται ή πρόκειται να γίνουν, έρχονται και νέες οδικές σήραγγες που θα μεταμορφώσουν την εικόνα της πόλης και φιλοδοξούν να βελτιώσουν τις μετακινήσεις μας σε αυτήν.
 
Το Φάληρο αλλά ακόμα περισσότερο, το Ελληνικό θα γίνουν τα νέα σημεία ενδιαφέροντος της πρωτεύουσας και οι κυκλοφοριακές συνθήκες θα αλλάξουν επι τω χείρω αν δεν υπάρξουν αυτές οι προγραμματισμένες παρεμβάσεις.

«Εξοικονομώ– Αυτονομώ»: εκτός προγράμματος το 90% των διαμερισμάτων;

Posted in Blog

eemiesΣτις 3 Αυγούστου ανακοινώθηκαν τα βασικά δεδομένα και οι ημερομηνίες έναρξης του νέου προγράμματος Εξοικονομώ – Αυτονομώ. Ο αναλυτικός οδηγός θα ανακοινωνόταν δημόσια εντός Σεπτεμβρίου και η ψηφιακή πλατφόρμα υποτίθεται ότι θα ανοίξει στις 2 Νοεμβρίου αρχικά για τις Περιφέρειες Κρήτης, Β. Αιγαίου και Ν. Αιγαίου. Ο κύριος απόηχος της ανακοίνωσης του ΥΠΕΝ ήταν οι επιδοτήσεις έως 85% και ότι το πρόγραμμα θα παραμείνει ανοικτό, στους ενδιαφερόμενους έτσι ώστε να έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν αιτήσεις για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα!

OPEN HOUSE Thessaloniki 2020: Επιστρέφει με θεματικές διαδρομές και online ξεναγήσεις

Posted in Blog

zmegaroΤο OPEN HOUSE Thessaloniki 2020 διασφαλίζοντας προπαντός την ασφάλεια όλων μας, θα περιλαμβάνει θεματικές διαδρομές και online ξεναγήσεις.  Μέσα από 10 διαδρομές (open walks) θα προσπαθήσουμε να αναδείξουμε την ιστορία της πόλης και μέσα από 10 virtual tours τη σύγχρονη αρχιτεκτονική της.  Το φετινό OPEN HOUSE Thessaloniki 2020 προγραμματίζεται για τις 21-22 & 28-29 Νοεμβρίου 2020.

Αυθαίρετα : Τί συνέβη τον τελευταίο μήνα. Στατιστικά και διαγράμματα.

Posted in Blog

afthairetaΜε αφορμή την προθεσμία της 30ης Σεπτεμβρίου 2020 για τις δηλώσεις αυθαιρέτων και πληρωμές των αντίστοιχων παραβόλων και προστίμων του νόμου 4495/2017, και ενόψει της ολοκλήρωσης των εκκρεμών δηλώσεων του τελευταίου διαστήματος, το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος παρουσιάζουν βασικά στοιχεία και ενδιαφέροντα μεγέθη που προκύπτουν από τη στατιστική επεξεργασία των δηλώσεων που καταθέτουν οι μηχανικοί για τα αυθαίρετα κτίσματα και τα κτίσματα με αυθαιρεσίες.

Σε ρυθμούς ηλεκτροκίνησης μπαίνουν οι δήμοι

Posted in Blog

electric1Σε ρυθμούς «ηλεκτροκίνησης» αρχίζουν να μπαίνουν οι δήμοι στον απόηχο της πρόσφατης οριστικοποίησης του «οδικού χάρτη»για τη χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από το υπουργείο. Σύμφωνα με πληροφορίες του insider.gr, χθες, Τρίτη, η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρας Σδούκου, ο γενικός γραμματέας Χωροταξίας και Αστικού Περιβάλλοντος, Ευθύμης Μπακογιάννης, και ο πρόεδρος του Πράσινου Ταμείου Στάθης Σταθόπουλος συμμετείχαν στο Διοικητικό Συμβούλιο της Κεντρικής Ενωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), στο οποίο ενημέρωσαν τους δήμους για τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ).

Όπως είναι γνωστό η χρηματοδότηση των σχεδίων θα γίνει με Πόρους του Πράσινου Ταμείου (ο σχετικός προϋπολογισμός ανέρχεται σε περίπου 7 εκατ. ευρώ) ενώ σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο φέρεται να επεξεργάζεται δράση για την επιδότηση ανάπτυξης και λειτουργίας δικτύου φόρτισης στα διοικητικά όρια των δήμων μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) που μπορεί να χρηματοδοτηθεί και από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης.

Καθοριστικός ο ρόλος της τοπικής αυτοδιοίκησης στην ανάπτυξη του δικτύου της ηλεκτροκίνησης

Οι γοργοί ρυθμοί με τους οποίους αναπτύσσεται η ηλεκτροκίνηση αναδεικνύει την ανάγκη εγκατάστασης δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης στις πόλεις. Σύμφωνα με το σχετικό νόμο (4710/20 οι δήμοι της χώρας υποχρεώνονται να χωροθετήσουν τα απαιτούμενα σημεία φόρτισης/θέσεις στάθμευσης ηλεκτροκίνητων σε χώρους αρμοδιότητας τους, μέσω της κατάρτισης των ΣΦΗΟ. Σύμφωνα με τις τεχνικές οδηγίες για τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ), τα οποία οι μεγάλοι και μεσαίοι δήμοι υποχρεούνται να καταρτίσουν έως τις 31 Μαρτίου 2021 (και οι μικροί έως τις 31 Μαρτίου 2022).

Τι χώρους αφορά η ανάπτυξη των υποδομών

Σύμφωνα με το τις τεχνικές οδηγίες, προβλέπεται υποχρεωτικά η χωροθέτηση ενός τουλάχιστον σημείου φόρτισης ανά 1.000 κατοίκους του δήμου. Συγκεκριμένα, η κατάρτιση των ΣΦΗΟ αφορά σε:

  • Yφιστάμενους υπαίθριους ή στεγασμένους δημοτικούς χώρους στάθμευσης
  • Yφιστάμενες παρόδιες θέσεις στάθμευσης, ελεύθερες και ελεγχόμενης στάθμευσης, (πολεοδομικά κέντρα των δήμων, περιοχές αυξημένης επίσκεψης, πυκνοδομημένες αστικές περιοχές)
  • Nέους υπαίθριους/στεγασμένους χώρους στάθμευσης ή παρόδιες θέσεις στάθμευσης που χωροθετούνται με σκοπό την εγκατάσταση σημείων φόρτισης Η/Ο
  • Tερματικούς σταθμούς και σε επιλεγμένα σημεία των δημοτικών και αστικών συγκοινωνιών
  • Χώρους εξυπηρέτησης τουριστικών λεωφορείων
  • Χώρους εξυπηρέτησης Η/Ο τροφοδοσίας
  • Υφιστάμενα και νόμιμα καθορισμένα σημεία στάσης ή στάθμευσης (πιάτσες) Ε.Δ.Χ.-ΤΑΞΙ, (1 θέση Η/Ο ανά 5 θέσεις στάθμευσης)
  • Xώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ

Πέραν των Σχεδίων Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στους Δήμους υποστηρίζεται και με επιπλέον χρηματοδοτικά εργαλεία , όπως από την πρόσκληση ΑΤ12 του «Αντώνης Τρίτσης» που υπογράφτηκε και δημοσιεύτηκε πριν λίγες ημέρες και αφορά την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων και φορτιστών αλλά και  από τα φορολογικά κίνητρα που προβλέπει ο νόμος 4710/2020 από τα οποία μπορούν να ωφεληθούν οι Δημοτικές Επιχειρήσεις .

Πιο συγκεκριμένα , τα φορολογικά κίνητρα του 4710/2020 προβλέπουν :

  • Προσαύξηση δαπάνης αγοράς ή μίσθωσης ηλεκτρικού οχήματος κατά 50% , μείωση στο φορολογητέο εισόδημα. Για τα υβριδικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης εκπομπών έως 50grCO2/km  ο συντελεστής θα είναι 30% .
  • Για τις νησιωτικές περιοχές οι παραπάνω συντελεστές διαμορφώνονται σε 75% και 50% αντίστοιχα
  • Η δαπάνη αγοράς και εγκατάστασης δημόσια προσβάσιμων σημείων φόρτισης προσαυξάνεται κατά 50% και μειώνει το φορολογητέο εισόδημα. Ειδικά για τα νησιά ο συντελεστής διαμορφώνεται στο 70% 
  • Αυξάνονται οι  συντελεστές απόσβεσης σε 50% για ηλεκτρικά οχήματα, σε 25% για υβριδικά οχήματα εξωτερικής φόρτισης εκπομπών έως 50grCO2/km, σε 100% για τις υποδομές φόρτισης

Υπενθυμίζεται ότι  από τον Αύγουστο του 2021 τίθεται σε ισχύ η υποχρέωση της ποσόστωσης για την προμήθεια νέων οχημάτων από τον Δημόσιο Τομέα, άρα και τους Δήμους, και η οποία προβλέπει υποχρεωτικά ένα στα τέσσερα νέα οχήματα να είναι ηλεκτρικά.

 «Φορτίζω τον δήμο μου»: Το επόμενο βήμα για την ανάπτυξη της αγοράς

Τα σχέδια φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων θα αρχίσουν να παίρνουν «σάρκα και οστά» με την εκκίνηση του προγράμματος «Φορτίζω το δήμο μου». Στόχος του προγράμματος είναι η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου και χρηστικού δικτύου δημόσιας υποδομής φόρτισης στα διοικητικά όρια των δήμων ενώ δεδομένου ότι το μοντέλο λειτουργίας του θα βασιστεί στις ΣΔΙΤ αναμένεται ότι θα δώσει άμεση ώθηση στους έμμεσα και άμεσα εμπλεκόμενους κλάδους. Μέσω της Σύμπραξης του Δημόσιου και του Ιδιωτικού Τομέα θα δίνεται η δυνατότητα στην ιδιωτική πρωτοβουλία να αναπτύσσει και να συντηρεί δίκτυα επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στα διοικητικά όρια των Δήμων αναδεικνύοντας την επιχειρηματική διάσταση της ηλεκτροκίνησης αλλά και δημιουργώντας ταυτόχρονα θέσεις εργασίας για το τοπικό ανθρώπινο δυναμικό. Με τον τρόπο αυτό οι Δήμοι θα υποστηριχθούν στην ανάπτυξη των απαραίτητων υποδομών, ωφελούμενοι ταυτόχρονα από τα ανταποδοτικά οφέλη που θα επιτύχουν μέσω της διαγωνιστικής διαδικασίας που θα προβλέπεται ενώ ταυτόχρονα θα αναπτυχθεί η βιώσιμη κινητικότητα συνεισφέροντας σημαντικά  στην μείωση των ρύπων και στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων των πόλεων.

«Στα σκαριά» και δεύτερη φάση για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Με γοργούς ρυθμούς κινείται και το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», η δράση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας η οποία επιδοτεί την αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικού οχήματος για ιδιώτες και επιχειρήσεις. Το πρόγραμμα έχει τεθεί σε λειτουργία εδώ και ένα μήνα και ήδη έχουν υποβληθεί 7.022 αιτήσεις και έχει απορροφηθεί το 13 % της δημόσιας δαπάνης (ήτοι 5,9 εκατ. ευρώ) ενώ ο τζίρος για την αγορά υπολογίζεται στα 38 εκατ. ευρώ.

kinoumaiilektrika

Ο συνολικός προϋπολογισμός του προγράμματος είναι 100 εκατ. ευρώ, ποσό που εκτιμάται ότι αρκεί για την επιδότηση αγοράς 15.000 αυτοκινήτων και 12.500 δικύκλων (σκούτερ και ποδήλατα). Ωστόσο ο υπουργός Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, έχει ήδη αναφέρει ότι ανάλογα με τη ζήτηση που θα εκδηλωθεί το πρόγραμμα θα ενισχυθεί με επιπλέον πόρους. Στο πλαίσιο αυτό και δεδομένης της θετικής ανταπόκρισης της αγοράς,  η δράση, όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, θα είναι ενεργή έως το τέλος του 2021 με προϋπολογισμό τουλάχιστον 55 εκατ. Ευρώ για αυτή τη χρονιά.

ΠΗΓΗ

Ψάχνεις για ένα νέο αξιόπιστο συνεργάτη Μηχανικό?

Διάδωσέ το

 

Πως σχεδιάζει η Amazon τις υποδομές για τις πόλεις του μέλλοντος

Posted in Blog

01 Bosco verticaleΕνα εκπληκτικό video που προκαλεί ποικίλα συναισθήματα στους αιρετούς και στους σχεδιαστές των πόλεων αναρτήθηκε στο youtube και στην διεύθυνση https://www.youtube.com/watch?v=DPLme2kG70s&feature=share

Μπορεί οι αιρετοί, οι πολεοδόμοι, και οι συγκοινωνιολόγοι να σχεδιάζουν το μέλλον των πόλεων και των δήμων, η τεχνολογία όμως και η αγορά έρχεται να επιβάλει μέσω της κοινής γνώμης και των καταναλωτικών αναγκών τις δικές κατευθύνσεις.

Χαμόγελο του Παιδιού

banner bottom

Η Εφαρμογή

banner bottom

Φόρμα Επικοινωνίας